Педагогічна (асистентська) практика (пм)
Тип: Нормативний
Кафедра: прикладної математики
Навчальний план
Семестр | Кредити | Звітність |
12 | 6 | Диференційований залік |
Практичні
Семестр | К-сть годин | Група | Викладач(і) |
12 | 180 | ПМа-62м | Борисюк Я. Є. |
ПМп-62м | доцент Білецький В. М., Стягар А. О. |
Опис курсу
Педагогічна (асистентська) практика є складовою частиною професійної підготовки спеціалістів на освітньо-кваліфікаційному рівні “Магістр” і завершальним етапом практичної підготовки студентів університету до професійно-педагогічної діяльності.
Дисципліна “Педагогічна практика” безпосередньо пов’язана з освітнім процесом та дає змогу студентам безпосередньо ознайомитися з особливостями його організації та реалізації на факультеті, специфікою роботи викладача, дозволяє розвинути педагогічні вміння та навики, отримати досвід спілкування зі студентською аудиторією, а також вчить використовувати здобуті впродовж навчання знання в практичній діяльності. Дисципліна сприяє формуванню особистості майбутнього викладача/вчителя, дозволяє перевірити чи має схильність та зацікавленість студент до педагогічної діяльності.
Мета практики – закріплення педагогічних навичок, здобутих при отриманні кваліфікації магістра, вдосконалення знань, необхідних для роботи у вищих навчальних закладах, формування вмінь застосовувати їх у навчально-виховному процесі під час виконання функцій викладача, вдосконалення соціальних навичок.
Цілі практики:
- Поглиблення і розширення теоретичних знань із спеціальних і психолого-педагогічних дисциплін, набутих студентами, застосування їх у вирішенні конкретних педагогічних завдань під час практики.
- Формування у студентів-магістрів психолого-педагогічних та методичних умінь викладання відповідних навчальних дисциплін у системі вищої школи.
- Вироблення умінь організації основних форм навчання у вищій школі, застосування сучасних технологій і методик навчання.
- Формування умінь професійного і педагогічного спілкування зі студентською аудиторією.
- Виховання у магістрів досвіду викладацької роботи, морально-етичних якостей викладача вищої школи, індивідуального творчого стилю педагогічної діяльності, потреби в самоосвіті.
- Покращення соціальних, “м’яких” навичок (soft skills) практикантів.
Рекомендована література
Основна:
1. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Міжнарод. благод. фонд «Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики»; за заг. ред. Т.В.Фінікова, А.Є.Артюхова. – К.:Таксон, 2016. – 234с.
2. Біляковська О. О., Мищишин І. Я., Цюра С. Б. Дидактика вищої школи: навч. посіб. – Львів: ЛНУ ім.І.Франка, 2013 – 358 с.
3. Вітвицька С. С., Андрійчук Н. М. Основи педагогіки вищої школи / Fundamentals of Higher School Pedagogy : Білінгвальний навчально-методичний посібник для студентів закладів вищої освіти. 2-ге вид.перероб. і доп. – Житомир:Вид-во ЖДУ, 2019 – 321с.
4. Токарева Н. М., Шамне А. В. Вікова та педагогічна психологія : навчальний посібник [для студентів вищих навчальних закладів] / Н. М. Токарева, А. В. Шамне. – Київ, 2017 – 548 с.
Додаткова
5. Максименко С.Д. Загальна психологія: Навчальний посібник / – Максименко С.Д. – К: «Центр навчальної літератури», 2018. – 272 с.
6. Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG). Київ, 2015.
Матеріали