Педагогіка і психологія вищої школи (прикладна математика, 1.9)

Тип: Нормативний

Кафедра: загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Навчальний план

СеместрКредитиЗвітність
113Залік

Лекції

СеместрК-сть годинЛекторГрупа(и)
1132професор Біляковська О. О.ПМп-62м

Опис курсу

Викладач: Біляковська Ольга Орестівна, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи

Зміст курсу «Педагогіка і психологія вищої школи» спрямований на ознайомлення здобувачів вищої освіти із загальними основами педагогіки та психології вищої школи; розуміння ними функціонування системи вищої освіти; орієнтований на оволодіння студентами знаннями щодо якісної організації освітнього процесу у вищій школі, вміння побудови продуктивної педагогічної взаємодії між учасниками процесу навчання, творче застосовування способів психолого-педагогічної діяльності, формування широкого кола трансверсальних компетентностей, необхідних для успішного працевлаштування в умовах цифрового суспільства.
Основні теоретичні положення курсу розглядаються через призму системного, діяльнісного та компетентнісного підходів із використанням потенціалу інформаційних технологій.

Мета викладання навчальної дисципліни «Педагогіка і психологія вищої школи» полягає у забезпеченні студентів науковими підходами до розуміння суті професійно-педагогічної діяльності викладача закладу вищої освіти, побудови якісного освітнього процесу, оволодіння оптимальними формами, методами, засобами навчання та виховання особистості.
Головні завдання вивчення дисципліни «Педагогіка і психологія вищої школи»:
– сприяти розумінню особливостей та тенденцій розвитку національного, регіонального та глобального просторів вищої освіти.
– ознайомити із освітніми законодавчими актами України, концепцією розвитку вищої освіти у контексті забезпечення її якості;
– пізнати структуру і зміст освітнього процесу у закладі вищої освіти, особливості роботи науково-педагогічних працівників;
– оволодіти педагогічними формами освітньої взаємодії, навчитися творчо застосовувати знання та способи психолого-педагогічної діяльності; планувати, організовувати й аналізувати різноманітні види навчальних і позааудиторних занять, використовуючи сучасні методи навчання;
– набути початкового досвіду здійснення науково-педагогічної діяльності.

Рекомендована література

Основна

  1. Біляковська О. О., Мищишин І. Я., Цюра С. Б. Дидактика вищої школи: навч. посіб. Львів, 2013.
  2. Вітвицька С. С., Андрійчук Н. М. Основи педагогіки вищої школи / Fundamentals of Higher School Pedagogy : Білінгвальний навч.-метод. посіб. Житомир, 2019.
  3. Виноградова В. Є., В.І. Юрченко. Психологія вищої освіти: теоретичні та практичні аспекти : навч. посіб. Київ, 2020.
  4. Педагогіка вищої школи [Електронний ресурс] : підручник /
    В. П. Головенкін. Київ, 2019.
  5. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. Київ, 2018.
  6. Марцева Л.А. Педагогіка і психологія вищої школи : навч. посіб. Житомир, 2022.

Додаткова

  1. Біляковська О. О. Бенчмаркінг як важливий інструмент удосконалення системи управління якістю освіти в університеті. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2021. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-201-10-13
  2. Біляковська О., Біницька К. Студентоцентрований підхід як нова парадигма якості освітнього процесу у закладах вищої освіти. Гуманітарний форум : науковий журнал. 2023.
    Т. 1. № 1. С. 9–14. https://doi.org/10.60022/1(1)-2GF
  3. Гронлунд Норман Е. Оцінювання студентської успішності : практ. посіб. Київ, 2005.
  4. Зайченко І. В. Педагогіка і методика навчання у вищій школі: підручник. Київ, 2020.
  5. Інноваційні освітні технології: навч.-метод. посіб. / упорядник Л. М. Прокопів. Івано-Франківськ, 2020.
  6. Пірен М. І. Конфліктологія : підручник. Київ, 2007.
  7. Подоляк Л. Г. Психологія вищої школи: практикум : навч. посіб. Київ, 2008.
  8. Теслюк В. М. Основи педагогічної майстерності викладача вищої школи : підручник. Київ, 2015.
  9. Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (ESG). Київ, 2015.
  10. Якість вищої освіти: теорія і практика : навч.-метод. посіб. / за наук. ред. А. Василюк, М. Дей. Київ; Ніжин, 2019.

Інтернет-джерела

  1. Закон України «Про вищу освіту» із змінами. URL: https://zakon.help/law/1556-VII
  2. Закон України «Про освіту» від 16.07.2019. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
  3. Наказ Міністерства освіти і науки України № 776 від 16.07.2018 року «Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти». URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-zatverdzhennya-koncepciyi-rozvitku-pedagogichnoyi-osviti.
  4. Національна рамка кваліфікацій. URL: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1341-2011-%D0%BF

Силабус: 2023р.

Завантажити силабус